.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با موضوع امر به معروف و نهی از منکر ؛
برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ازاد اسلامی قائم شهر
شمالنیوز : حیدری با اشاره به مبانی الهی و توحیدی تأکید کرد نباید فرهنگ الهی و دینی را با تسامع و تساهل ادغام کرد و ادامه داد :به فرموده خداوند کسانی که از رسول اکرم (ص) پیروی و اسلام ناب را تعقیب می کنند باید نسبت به دشمنان بسیارتند و نسبت به یاران مهربان باشند....
برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ازاد اسلامی قائم شهر

شمال نیوز : کرسی آزاد اندیشی با موضوع امربه معروف و نهی از منکر با حضور حجت الاسلام حیدری امام جمعه موقت قائم شهر، هیئت رئیسه اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر برگزارشد.

حیدری ضمن گرامیداشت ایام ا.. دهه فجر با تعریفی از دین ، امربه معروف ونهی از منکر را عامل تثبیت دین در جامعه عنوان کرد و گفت: جامعه ای که در آن دین و فرهنگ حاکم باشد جامعه ای پویا ،شاداب و خط شکن خواهد بود.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درخصوص فرهنگ گفت:فرهنگ مانند اکسیژنی است که در فضای زندگی انسان در جریان است و اگر جامعه ای از دین و فرهنگ برخوردار نباشد  جامعه ای مرده در عرصه های اخلاقی، اعتقادی و احکام است.

حیدری با اشاره به مبانی الهی و توحیدی تأکید کرد نباید فرهنگ الهی و دینی را با تسامع و تساهل ادغام کرد و ادامه داد :به فرموده خداوند کسانی که از رسول اکرم (ص) پیروی و اسلام ناب را تعقیب می کنند باید نسبت به دشمنان بسیارتند و نسبت به یاران مهربان باشند.

حیدری خطاب به اساتید و دانشجویان جلسه گفت: امام علی (ع) در وصیت نامه خود به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرمودند: به همه کسانی که وصیت نامه من به آنها می رسد اعلام می کنم با استعمار و استکبار مقابله کنند و خصم ظالمین باشند.

وی رابطه بین استاد و دانشگاه را نماد اخلاق دانست و با تأکید بر این نکته که اخلاق راه نجات بشریت است گفت: تجلی و نماد اخلاق والا را باید در میان دانشگاهیان جستجو کرد .

حیدری دوام شریعت را جز با امر به معروف و نهی از منکر ندانست وگفت: اخلاق عملی راه تسری بخشیدن امربه معروف و نهی از منکر است که در پیشگاه اساتید، اعتلای اخلاقی و عاقبت بخیری را بهمراه خواهدداشت.

حیدری در خاتمه گفت: معروف را باید با روشنگری مطالبه کرد و در بحث امر به معروف و نهی از منکر آنچه مهم است تبیین مبانی شریعت در قالبها و روشهای درست و کارشناسانه به نسل دانشجو ، استاد و کارکنان  است  همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند اگر به جوانان فرصت داده و اعتماد کنیم  معجزه خواهند کرد.

سپس جلسه با پرسش و پاسخ در خصوص امربه معروف ونهی از منکر پایان یافت


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سوادکوهی ریکا 26 بهمن 1393
الان بیش از یک ماهه که از امتحانات ما گذشته . ترم جدید شروع و حذف و اضافه نیز رو به اتمام است ولی برخی از اساتید محترم نمرات مارو اعلامنکرده اند .
کرسی آزاد اندیشی رو بی خیال نمرات ما چی شد؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.